• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Jandarma Genel Komutanlığı
  • Mersin Valiliği
  • Diğer İl Jandarma Kom.

İl Jandarma Komutanlıkları

Mersin İl Jandarma Komutanlığı
Mersin İl Jandarma Komutanlığı
Mersin İl Jandarma Komutanlığı
  • KOMUTANLIĞIMIZ
    Tarihçe Komutanlarımız Görev Sorumluluk Bölgesi Birliklerimiz ve Timlerimiz Fotoğraf Albümü
  • İŞLEMLER
    İhbar Kiralık Araç Bildirim Sistemi Silah Ruhsat İşlemleri Şehit ve Gazi İletişim Formu Personel/Öğrenci Alım Başvuru ve Sonuçları Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Videolar
  • İLETİŞİM
    İl Jandarma Komutanlığı İlçe Jandarma Komutanlık ve Karakol Komutanlıkları
°C
27
Mayıs2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KOMUTANLIĞIMIZ
    • Tarihçe
    • Komutanlarımız
    • Görev
    • Sorumluluk Bölgesi
    • Birliklerimiz ve Timlerimiz
    • Fotoğraf Albümü
  • İŞLEMLER
    • İhbar
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
    • Silah Ruhsat İşlemleri
    • Şehit ve Gazi İletişim Formu
    • Personel/Öğrenci Alım Başvuru ve Sonuçları
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Videolar
  • İLETİŞİM
    • İl Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Jandarma Komutanlık ve Karakol Komutanlıkları
 

Dikiz Aynaları ve "Kör Nokta"

08.01.2020
Bir otomobile dikiz aynasının ilk takıldığı tarih 1911 yılı olarak biliniyor. ABD’ de düzenlenen İndianapolis 500 yarışına katılan Ray HARROUN’ un aracına bir dikiz aynasının takıldığı o tarihten 3 yıl sonra ise, bugün kullanılan dikiz aynasının ilk prototipi Elmer BERGER adlı mucit tarafından geliştiriliyor. 1921’ de Elmer and Company şirketi, aynanın patentini alıyor ve ardından da otomotiv endüstrisinde dikiz aynası motorlu taşıtların vazgeçilmez parçası haline geliyor.Bir insan ömrüne sığabilecek sürede otomobil tasarımında olağanüstü devrimler yaşanmasına rağmen dikiz aynasının başlangıcından bugüne değişmemiş olması, bu parçanın temel, yaşamsal öneminden kaynaklanıyor. Bir sürücünün dikiz aynası olmadan trafikte güvenli bir şekilde yol almasını hayal etmek bile zor.Öte yandan trafik kazalarının önemli bir bölümü, dikiz aynalarının mevcudiyetine rağmen, bu aynaların etkin biçimde kullanılmaması nedeniyle meydana geliyor. “Kör Nokta” olarak adlandırılan görüş dışı bölgenin ise kazalar açısından çok ciddi bir risk faktörü olduğu görülüyor.

“Kör Nokta”

 İç ve dış dikiz aynalarıyla aracın arkası ve yanları ancak kısmen görülebilir. Fiziksel olarak görüş dışında kalan alanlar “kör nokta” olarak adlandırılır.Pek çok vakada. Dikiz aynalarında arkadan ya da yandan yaklaşan bir araç görmediği için sollamaya karar veren bir sürücü, sonraki birkaç saniye içinde aracı görüp yanıldığını anladığında artık çarpışmanın önlenmesi imkânsız hale gelmiştir.Kör noktadan kaynaklanan kazalar şehirlerarası yollarda daha çok şerit değiştirme esnasında yaşanırken, şehir içi trafikte genellikle sürücüler tarafından fark edilmesi zor olan araçlar (motosiklet, bisiklet) kazalara neden oluyor. Kör noktanın kazaya yol açtığı durumlarda bazıları da park etmiş bir araç yeniden çıktığı sırada yaşanıyor. Aracın sağ ya da sol yanında bulunan bir kişi ( genellikle bir çocuk) kör noktada kaldığı için sürücü tarafından fark edilmiyor ve kendisi de tehlikeyi ön görmediği için araç henüz hızlanmadığı halde ölümcül kazalar meydana gelebiliyor.

Aynaların ayarlanması

Güvenli araç kullanmanın temel kurallarından biri, dikiz aynalarını, “kör nokta” yı ortadan kaldıracak, hiç olmazsa asgariye indirecek şekilde kullanmaktır.Sol dikiz aynasını ayarlamak için cama doğru mümkün olduğunca eğilin. Kendi aracınızın arka kısmının yüzde 5’ini görmelisiniz. Aracınızdan çok arkanızda kalan yolu görmeniz kör noktaları azaltacaktır.Sağ dikiz aynasını ayarlarken, aracın merkezine (ön iki koltuk arası) doğru eğilin. Bu pozisyondayken sağ aynadan yine aracın yüzde 5’lik kısmını görmeli ve arkadaki trafiğe hâkim olmalısınız.
 

KOMUTANLIĞIMIZ

  • Tarihçe
  • Komutanlarımız
  • Görev
  • Sorumluluk Bölgesi
  • Birliklerimiz ve Timlerimiz
  • Fotoğraf Albümü

İŞLEMLER

  • İhbar
  • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • Silah Ruhsat İşlemleri
  • Şehit ve Gazi İletişim Formu
  • Personel/Öğrenci Alım Başvuru ve Sonuçları
  • Kamu Hizmet Standartları

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • Videolar

İLETİŞİM

  • İl Jandarma Komutanlığı
  • İlçe Jandarma Komutanlık ve Karakol Komutanlıkları
  • KOMUTANLIĞIMIZ
    • Tarihçe
    • Komutanlarımız
    • Görev
    • Sorumluluk Bölgesi
    • Birliklerimiz ve Timlerimiz
    • Fotoğraf Albümü
  • İŞLEMLER
    • İhbar
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
    • Silah Ruhsat İşlemleri
    • Şehit ve Gazi İletişim Formu
    • Personel/Öğrenci Alım Başvuru ve Sonuçları
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Videolar
  • İLETİŞİM
    • İl Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Jandarma Komutanlık ve Karakol Komutanlıkları

© 2019 Mersin İl Jandarma Komutanlığı